Logopedyczne bazie – tworzymy wyrazy

Pierwsze oznaki wiosny to m.in. bazie kotki na gałązkach drzew. Są miłe w dotyku,puszyste i rzeczywiście przypominają kotki, ale też pięknie komponują się w wazonie z wiosennymi kwiatami. Dlatego Logopestka włożyła kilka gałązek do wazonu i stworzyła logopedyczną zabawę usprawniającą narządy mowy oraz doskonalącą umiejętność analizy i syntezy wyrazów. Zadanie …

Dzień Dinozaura – podsumowanie zajęć

U nas Dzień Dinozaura przebiegał rzeczywiście dinozaurowo! Dinozaury towarzyszyły dzieciom w wielu momentach zajęć logopedycznych. Poniżej opis kilku wybranych ćwiczeń z wykorzystaniem materiałów do pobrania z http://logopestka.pl Dzieci ćwiczyły buzię i język z kartami „Dinozaurowe minki”, losując karty na zmianę z terapeutą. Na zajęciach można było także nakarmić dinozaura, oczywiście jeśli …

Czyja to czapka? głoska SZ oraz głoska Ś

Dziś na blogu zimowo.      A skoro zima, to i czapki muszą być! 🙂 Kartę pracy „Czyja to czapka?” można pobrać w trzech kolorowych wersjach: utrwalającą głoskę „SZ” POBIERZ KOLOROWE, CZARNO-BIAŁE utrwalającą głoskę „Ś” POBIERZ KOLOROWE, CZARNO-BIAŁE oraz w wersji do wpisania własnych wyrazów. POBIERZ KOLOROWE, CZARNO-BIAŁE Zadanie dla dziecka: 1. Dziecko przygląda się obrazkowi i opisuje jego …

Zimowe rękawiczki

Karta pracy „Zimowe rękawiczki” Cele: doskonalenie percepcji wzrokowej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej, utrwalenie wywołanej głoski w wyrazach lub sylabach, wzbogacenie słownictwa dziecka. Zadanie dla dziecka: Przyjrzyj się obrazkowi. Co widzisz? Ile rękawiczek widzisz. Policz je wskazując palcem. Jakie wzory znajdują się na rękawiczkach? Połącz w pary pasujące do siebie rękawiczki. Powtarzaj …