Czerwiec to w przedszkolu i szkole czas podsumowań terapii logopedycznej, możliwość oceny efektów całorocznej pracy, formułowania wniosków i wyznaczania dalszej ścieżki pracy z dzieckiem.
Miłym akcentem jest podziękowanie dziecku za udział w zajęciach w formie dyplomu, który podarujemy w czasie jednych z ostatnich zajęć.
Celem podarowania dziecku dyplomu jest:
- podkreślenie aktywnego udziału w zajęciach, jego zaangażowania,
- docenienie podjętych przez dziecko wysiłków, przezwyciężania trudności,
- motywacja do dalszej pracy,
- dbałość o miłą atmosferę podczas zajęć,
- budowanie pozytywnych wspomnień związanych z zajęciami logopedycznymi,
- okazja do podsumowania etapu terapii,
- uświadomienie dziecku efektów terapii,
- podkreślenie jego osiągnięć oraz jego mocnych stron.
W zależności od naszego budżetu przeznaczonego na ten cel można do dyplomu dołączyć drobny upominek (oczywiście logopedyczny 🙂 w postaci np. baniek mydlanych, dmuchajki, balonika itp.
Jeśli jednak nie planujemy wręczać dziecku dyplomu lub upominku, koniecznie ofiarujmy dobre słowo, pochwalmy dziecko doceniając jego trud, zaangażowanie i podkreślmy, co osiągnęło dzięki swojej pracy (budujmy u dziecka poczucie sprawstwa)
Designed by senivpetro / Freepik
A co z rodzicami?
Pamiętajmy także o rodzicach. To oni są fundamentem efektywnej terapii. Jeśli rodzice aktywnie wspierali dziecko w terapii, współpracowali z logopedą, utrwalali materiał z dzieckiem w domu, pamiętali o zeszycie do zajęć logopedycznych (więcej o ZESZYCIE LOGOPEDYCZNYM), interesowali się postępami dziecka itd. – warto im również podziękować w formie dyplomu lub zwykłej rozmowy, podczas której docenimy ich wkład w terapię.
P.S. Jakie są Wasze sposoby podziękowania dziecku i rodzicom za zaangażowanie w terapię?
Zaangażowani RODZICE = efektywna terapia!
Designed by rawpixel.com / Freepik
Dyplomy do pobrania zjadziecie tutaj: https://www.logopestka.pl/nowe-dyplomy-na-zakonczenie-zajec-logopedycznych/