A skoro zima, to i czapki muszą być! 🙂
Kartę pracy „Czyja to czapka?” można pobrać w trzech kolorowych wersjach:
- utrwalającą głoskę „SZ” POBIERZ KOLOROWE, CZARNO-BIAŁE
- utrwalającą głoskę „Ś” POBIERZ KOLOROWE, CZARNO-BIAŁE
- oraz w wersji do wpisania własnych wyrazów. POBIERZ KOLOROWE, CZARNO-BIAŁE
Zadanie dla dziecka:
1. Dziecko przygląda się obrazkowi i opisuje jego elementy.
Polecenia i pytania pomocnicze:
- Opisz wygląd poszczególnych czapek oraz dzieci.
- Policz czapki i dzieci.
- Która czapka podoba Ci się najbardziej? Dlaczego?
- Opisz swoją czapkę. itp.2. Dziecko z pomocą terapeuty odczytuje wypowiedzi dzieci w „dymkach”. Wskazuje czapkę, która pasuje do opisu. Łączy linią czapkę z odpowiednim dzieckiem.3. Następnie terapeuta wpisuje imię właściciela czapki w wykropkowane miejsce. Dziecko powtarza imiona dzieci z zachowaniem prawidłowego układu narządów artykulacyjnych przy utrwalanej głosce.
4. Dziecko koloruje postacie oraz czapki. (karta czarno-biała)
Oczywiście kartę pracy można urozmaicić wykorzystując kostkę do gry, pionków, pacynek, prawdziwych czapek lub sylwet, postaci dzieci.
Super pomoce do pracy z przedszkolakami. Polecam !!!
Bardzo dziękuję! 🙂