Dziś na blogu zimowo.     

A skoro zima, to i czapki muszą być! 🙂

Kartę pracy “Czyja to czapka?” można pobrać w trzech kolorowych wersjach:

Zadanie dla dziecka:

1. Dziecko przygląda się obrazkowi i opisuje jego elementy.

Polecenia i pytania pomocnicze:

  • Opisz wygląd poszczególnych czapek oraz dzieci.
  • Policz czapki i dzieci.
  • Która czapka podoba Ci się najbardziej? Dlaczego?
  • Opisz swoją czapkę.  itp.2. Dziecko z pomocą terapeuty odczytuje wypowiedzi dzieci w “dymkach”. Wskazuje czapkę, która pasuje do opisu. Łączy linią czapkę z odpowiednim dzieckiem.3. Następnie terapeuta wpisuje imię właściciela czapki w wykropkowane miejsce. Dziecko powtarza imiona dzieci z zachowaniem prawidłowego układu narządów artykulacyjnych przy utrwalanej głosce.

4. Dziecko koloruje postacie oraz czapki. (karta czarno-biała)

Oczywiście kartę pracy można urozmaicić wykorzystując kostkę do gry, pionków, pacynek, prawdziwych czapek lub sylwet, postaci dzieci.