Oto, jak sprawdziła się karta „Kochamy babcię” i „Kochamy dziadka” na zajęciach.

Całe szczęście, że przygotowałam ją w dwóch wersjach: z babcią i z dziadkiem! 😉 

 

Chłopcy woleli kartę z dziadkiem, a dziewczynki z babcią. Więc proszę bardzo, takie właśnie były do wyboru.

Zadania do kart pracy:

1. Rozgrzewka – ćwiczenia usprawniające narządy mowy np.

  • „Całuski dla babci i dla dziadka”
  • „Uśmiechamy się do dziadka i babci” – naprzemienny uśmiech z pokazywaniem zębów i powrót do pozycji neutralnej ust.
  • „Śpiewamy z babcią” – śpiewanie znanych malodii na sylabie: la (można zmienić, w zalezności od etapu terapii)
  • „Prześlij całuska” – ćw. oddechowe, zdmuchiwanie wirtualnego całuska z dłoni

2. Zajęcie główne –  ĆWICZENIE ODDECHOWE

Do wykonania zadania z wykorzystaniem karty pracy „Kochamy babcię” i „Kochamy dziadka” potrzebna będzie słomka, serduszka wycięte wcześniej z papieru kolorowego, klej, flamastry, kredki.

Terapeuta wpisuje na kolorowe serduszka wyrazy lub sylaby z utrwalaną głoską.

Zadanie dla dziecka:

  • Dziecko za pomocą słomki (na wdechu, zasysa powietrze przez słomkę) przenosi serduszka w wybrane przez siebie miejsce (na serduszka czarno-białe znajdujące się już na karcie).

  • Poprawnie powtarza/lub odczytuje wyraz znajdujący się na serduszku.
  • Przykleja serduszko.

Powtarzamy to samo do momentu, aż wszystkie kolorowe serduszka znajdą się na karcie pracy.

Następnie dziecko może pokolorować postać babci lub dziadka.

Oto efekty pracy maluszków.

Oraz starszaków.

 

Karty pracy do pobrania:

Informacja: Pamiętaj, że jeśli chcesz udostępnić moje bezpłatne materiały w internecie podaj aktywny link do źródła, czyli do mojej strony! Dziękuję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.