
Cele zabawy:
- zabawa kształcąca orientację w przestrzeni,
- utrwalająca pojęcia matematyczne,
- możliwość przełożenia jej na zabawę z maskotką.
Przebieg zabaw w dwóch wersjach z karta pracy i z maskotką:
Przygotuj: 2 krzesła, maskotkę, kartoniki z pojęciami: ZA, POD, NAD… itp
Zabawa 1. Wykorzystaj kartę pracy.
Dziecko nazywa położenie kurczątka na karcie pracy. Koloruje odpowiednie pole.
Zabawa 2. W domu
Wersja 1. Dziecko układa dowolną maskotkę zgodnie z poleceniem rodzica np. Ułóż maskotkę na krześle. Ułóż maskotkę pod łóżkiem.
*Możemy korzystać z różnych mebli w domu. To dodatkowe ćwiczenie uwagi dziecka oraz pamięci słuchowej.
Wersja 2. Zamiana ról – teraz dziecko wydaje polecenia – rodzic układa maskotkę. Dziecko ocenia – poprawnie czy nie.
Wersja 3. Dziecko zamyka oczy. W tym czasie rodzic układa maskotkę. Dziecko po otworzeniu oczu, określa położenie maskotki.
Super pomysł. i wykonanie.
Dziękuję serdecznie! 🙂 Mam nadzieję, że się przydało!
Super pomoc! Z pewnością wykorzystam.
Bardzo dziękuję 🙂 udanej zabawy