Cele zabawy:

  • zabawa kształcąca orientację w przestrzeni,
  • utrwalająca pojęcia matematyczne,
  • możliwość przełożenia jej na zabawę z maskotką.

Przebieg zabaw w dwóch wersjach z karta pracy i z maskotką:

Przygotuj: 2 krzesła, maskotkę, kartoniki z pojęciami: ZA, POD, NAD… itp

Zabawa 1. Wykorzystaj kartę pracy.
Dziecko nazywa położenie kurczątka na karcie pracy. Koloruje odpowiednie pole.

Zabawa 2. W domu

Wersja 1. Dziecko układa dowolną maskotkę zgodnie z poleceniem rodzica np. Ułóż maskotkę na krześle. Ułóż maskotkę pod łóżkiem.
*Możemy korzystać z różnych mebli w domu. To dodatkowe ćwiczenie uwagi dziecka oraz pamięci słuchowej.

Wersja 2. Zamiana ról – teraz dziecko wydaje polecenia – rodzic układa maskotkę. Dziecko ocenia – poprawnie czy nie.

Wersja 3. Dziecko zamyka oczy. W tym czasie rodzic układa maskotkę. Dziecko po otworzeniu oczu, określa położenie maskotki.

4 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.