Dziś przedstawiam Ci #8 część cyklu Wychowanie przedszkolne online – pomoc dla rodziców w ramach e-lekcji dla przedszkolaków.

Pomóż swojemu dziecku osiągnąć gotowość szkolną. Kontynuuj w domu działania nauczyciela przedszkola. Ćwicz i baw się z dzieckiem. Przedstawiam Ci proste pomysły na zabawy, które wykonasz w domu. Świetnie sprawdzi się podczas zabaw z dziećmi w wieku przedszkolnym (nie tylko ze starszakami).

Znajdziesz tu propozycję zabaw z dzieckiem w domu z zakresu aktywności: językowej, muzycznej, przyrodniczej.

Materiały PDF można pobrać BEZPŁATNIE, wydrukować i bawić się z dzieckiem domu.

Wysłuchaj tego artykułu w wersji audio.

Zabawa 1. Co przyniosła wiosna? – oznaki wiosny.

Do tej zabawy wykorzystaj materiał PDF.

Do zabawy potrzebujesz: obrazki lub wyrazy na karteczkach, koszyk lub pojemnik, kredki.

Przygotuj obrazki (wytnij obrazki z pobranej karty pracy) lub narysuj własne z zakresu pierwszych oznak wiosny np. wiosenne kwiaty, ptaki itp. Wersja dla 6 – latków czytających i piszących – zamiast rysować, zapisz na pasku papieru wyraz np. krokus, żonkil.

Umieść karteczki w koszyku lub pojemnik.

Dziecko losuje jeden obrazek z koszyka i wyjaśnia, co jest na nim przedstawione.

Po wylosowaniu obrazka, dziecko może przedstawić ruchem ciała – rodzic odgaduje.

Dziecko odpowiada na pytanie: Co przyniosła wiosna? formułując zdanie z wykorzystaniem wylosowanego obrazka np. Wiosna przyniosła przebiśniegi.

Rodzic czuwa nad poprawną formą wypowiedzi.

Możecie także ćwiczyć pamięć. Po ułożeniu zdania odłóżcie obrazek do innego pojemnika. Układając kolejne zdanie rozpocznijcie od poprzedniego i dołóżcie nowy wyraz, np. Wiosna przyniosła przebiśniegi i krokusy.

Zabawa 2. Improwizacja ruchowa do muzyki

Przygotuj: wiosenną muzykę (np. Wiosna. Cztery pory roku. A. Vivaldi), paski bibuły lub lekkiego materiału.

Dziecko wykonuje improwizację taneczną według własnego pomysłu do utworu.

Zabawa 3. Obraz malowany muzyką.

Dziecko i słucha nagrania utworu A. Vivaldiego Cztery pory roku. Wiosna – zamkniętymi oczami, wyobrażając sobie łąkę.

Zastosuj techniki wizualizacji oddziałujące na zmysł słuchu, wzroku i węchu proponowane przeze mnie tutaj:

A teraz zachęć dziecko do tego, aby opowiedziało o swoich wrażeniach. Jaka była muzyka: wesoła, smutna, spokojna, dynamiczna, szybka, wolna. Co czułaś/eś podczas słuchania: ciepło, zimno.

Zaproś dziecko do narysowania muzyki, jakiej właśnie wysłuchało. Ty także przyłącz się do zabawy. Możecie ponownie słuchać muzyki podczas rysowania. Spróbujcie rysować oburącz (ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej) zgodnie z dynamiką melodii. Porównajcie swoje prace. Czym się różnią? Czy są elementy podobne? Jakich barw użyliście.

Nie masz czasu czytać? Wysłuchaj podcastów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *