Góralka w stroju regionalnym.

Chłopiec w stroju regionalnym.

 

Góralska karta pracy już została wykorzystana (a raczej zmalowana;) na zajęciach z dziećmi. Tym razem użytkowanie nie było powiązane z logopedią, ale … w głowie już taki pomysł się rodzi. Logopedyczne zajęcia o górach, góralach i góralkach? Czemu nie!

Przebieg zajęć:

  1. Zapoznanie dzieci z wyglądem stroju góralskiego z naszego regionu. Prezentacja obejmowała strój góralski damski. Dzieci najpierw poznały nazwy jego elementów. Następnie podczas zajęć przy tablicy, utrwaliły zdobytą wiedzę, nazywając i dopasowując obrazki przedstawiające części damskiego stroju regionalnego z ich nazwami. Starszaki odczytywały wyrazy samodzielnie lub z pomocą nauczycielki.
  2. Zwrócenie uwagi na barwy stroju damskiego i męskiego (no przecież chłopcy nie chcą malować góralki. Góralski chłopiec do malowania MUSI być! 😉
  3. Przykładowe malowanie przez nauczycielkę. Rozmieszczenie barw w odpowiednich miejscach na kartce. Przypomnienie techniki malowania farbami, m.in częstego czyszczenia pędzla, nie mieszania barw, nabierania odpowiedniej ilości farby.
  4. Zachęcenie dzieci do namalowania tła – gór, słońca, owiec, drzew.
  5. Włączenie góralskiej muzyki z płyty CD podczas pracy dzieci.
  6. Omówienie prac po ich wykonaniu, przez dzieci. Wypowiedzi dzieci na temat własnej pracy oraz prac kolegów i koleżanek z grupy. Umieszczenie wszystkich prac na wystawce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.