Temat Dnia Babci i Dziadka jest na czasie, więc również gra logopedyczna „Wizyta u babci” miała już swoją premierę na zajęciach logopedycznych. Krytycznymi odbiorcami byli mali pacjenci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Gra podobała się dzieciom, a zwłaszcza, jeśli udało im się wygrać z terapeutą! 🙂
Cele zrealizowane dzięki grze logopedycznej „Wizyta u babci”:
- utrwalenie ćwiczonej głoski w dowolnej konfiguracji np. w logotomach, wyrazach, wyrażeniach, a także w prostych zdaniach (drobnymi literami uda się wpisać na serduszka proste zdanie np. „Karol maluje płot”;
- doskonalenie umiejętności liczenia elementów (przeliczanie oczek na kostce, przesuwanie piosnka o odpowiednią ilość oczek);
- usprawnianie percepcji wzrokowej (śledzenie wzorkiem postaci oraz ścieżki z serduszek;
- doskonalenie orientacji przestrzennej oraz orientacji w schemacie kartki np. Gdzie znajduje się babcia? Odp. W lewym górnym rogu. Kto znajduje się w prawym dolnym rogu kartki? Odp. Wnuczka… itp.;
- usprawnianie małej motoryki (ćwiczenie grafomotoryczne);
- nauka cierpliwości – oczekiwanie na swoją kolej;
- radzenie sobie z własnymi emocjami (pogodzenie się z przegraną);
- rozwijanie wyobraźni – np. nadawanie imion postaciom (na moich zajęciach, piesek otrzymał imię Fafik 🙂
- czerpanie radości z gry;
- budowanie pozytywnej więzi ( z terapeutą oraz z rodzicami, którzy będą grać w domu z dzieckiem).
Gra pozwala osiągać zarówno logopedyczne założenia, jak i rozwijać dziecko w sferze matematycznej (liczenie oczek na kostce), a także społeczno-emocjonalnej (wygrany – przegrany).